Navigation


RSS: inlägg



Jag har blivit med dator

2010-08-13 @ 17:38:24, Förberedelser, , Kommentarer (0)

Att välja den perfekta datorn är som att hitta den perfekta mannen. Inte förstor, men ABSOLUT INTE för liten. En utsida man slipper skämmas för och en insida som gärna kan göra flera saker samtidigt utan att haka upp sig. Det enda som egentligen skiljer dem åt är när det kommer till snabbheten, datorn får gärna vara snabbare än snabbast, men jag skulle nog inte säga detsamma om mannen..

Har äntligen klickat hem min dator! En bärbar HP dv3-2390eo. Stod och valde mellan den och HP dv6-2155eo. Förstår om det inte säger er ett skit, men bilder finns längre ner. Hursomhelst övervägde dv3:ns lilla skärm. Den är 13,3" istället för den andras 15,6". Smidigare att bära med sig, men är fortfarande inte för liten att sitta framför. Eller vad vet jag egentligen, jag har aldrig haft en bärbar förrut.

Denna bärbara djungel. HUR ska jag veta vilken dator som passar mig bäst? Nog för att jag gått en datautbildning, men det innebär inte automatiskt att jag vet exakt vad allt betyder. Jag vill ha en dator som inte hänger sig, som man kan redigera bilder på och som inte är för klumpig. Vilken typ av prosessor det är, eller storlek på RAMminnet säger mig ingenting. Tur att jag har en lillebror som är haj på det där, och som godkände denna.

Beställde via webhallen.se då den sidan var billigast. Helt sjukt att det skiljer 3000 beroende vart man köper den. Nu hoppas jag bara att den ska dyka upp snarast då jag flyttar nästa vecka.

Se hela bilden

HP dv3-2390eo




HP dv6-2155eo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback